20080715

Muhabbet kuşu hastalıkları / İshal

Mikrobik ve gıdaya bağlı olmak üzere iki türlüdür. Mikrobik olmayan ishalde diyet uygulanır; Mama, yumurta verilmez sade ince yem ve yulaf verilir. Mamalıkta sürekli haşlanmış patates bulundurulmalı ve kaybettiği su kaybı için marulun kart yapraklarından veya ıspanak çok az olarak verilmelidir.

Mikrobik ishalde, kuşun pisliği tahlilinde çıkan sonuca göre ilaç tedavisi uygulanmalıdır. Bazı ishal ilaçları ise şunlardır: sulfamazettin, koksidin, niflodin.

İshali önlemenin en önemli yöntemi, kafes/kümes ekipmanlarının temizliği,temiz su kullanımı , temiz mama ve yem kullanımı ile mümkündür. Haspır ve benzeri tohumlar elenmeli,temiz kuru bir yerde muhafaza edilmeli ,zaman zaman koklanıp kokusunun normal olup olmadığı tespit edilmelidir. Küf kokusu olan tohumlar asla kullanılmamalıdır.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

ya benim muhabbet kuşum iki gündür hasta.ishalin yanı sıra ağız kenarında yapış yapış sıvılar oluşuyor.yem yiyo fakat yutkunmıyo sanki su içip gagasını havaya kaldırıp yutkunmaya çalışıyor.lütfen yardımcı olun bana çok acil!!!neden kaynaklı bu durum ve ne yapabilirim???

Adsız dedi ki...

BENİM KUŞUMDA SENİN GİBİ İLAÇAL HEMEN

Adsız dedi ki...

yardım edin bana bolur kuşum ölücek ilaç aldım prospektüsündeki gibi kullandım ama tüylerinin rengi kötüleşti denge sorunları yaşıyo ve sadece uyuyo tek hareket ettiren nefes alıp vermesi yardımcı olun nasıl kurtarabilirim

Adsız dedi ki...

yardım edin bana bolur kuşum ölücek ilaç aldım prospektüsündeki gibi kullandım ama tüylerinin rengi kötüleşti denge sorunları yaşıyo ve sadece uyuyo tek hareket ettiren nefes alıp vermesi yardımcı olun nasıl kurtarabilirim

Adsız dedi ki...

benim muhabbet kuşum yaklaşık 10 gündür aşırı tüy döküyor ve iki gündür ishal oldu hareketleri çok yavaşladı sürekli uyukluyor ne yapmam lazım bilen varmı?

Adsız dedi ki...

kuşumu aldığım 1 hafta oluyor ishal oldu bayağı halsizdi ama şimdi toparladı gibi. ama ishali hala sürüyor. patates haşlamamı tavsiye ettiler ama kuşum patatesi yemiyor ne yapmalıyım..

Adsız dedi ki...

ilaç alın

Adsız dedi ki...

sabah kalktığımda kuşumu bulamamıştın neyseki yatağımın altından çıktı ama kuş uçamıyor uçmaya çalışsa bile yere düşüyor bu akşam veterinere götüreceğim götürmeden önce eler yapabilirim

Adsız dedi ki...

benim kuşta ishal oldu çok yem yemeye başladı az ötüyo ve az hareket ediyor yemin kabuğunu dışarı ayırıyor

Adsız dedi ki...

benim cennet papağanım iki günden beri kanla karışık ishal oluyor neler yapabilirim tavsiyeniz nedir
ilaç olarak ne alabilirim

Adsız dedi ki...

benim muhabbet kuşumda ishaldi poposuna dışkısı yapışıyordu internetten biraz araştırdım iki üç gün yemini güzel yiyordu sonra birden kötüleşti veterinere götürdüm şırınganın içinden ağzına bir damla antibiyotik verdi sabah akşam devam et dedi sanasol isimli vitamin yazdı sabah akşam bir damla eczaneden 3 tl ye aldım ama kuşum öldü tedaviye geç kalınmış öyle patatesle falan olmuyor hemen veterinere götürün susuz kalıyorlarmış iyileşir diye beklemeyin bu arada merak edenler için veteriner 20 tl muayene ücreti aldı

Hemen Tıkla!